neděle 12. září 2010

Den 12. pokračování - "Láska je to, na čem záleží" Nick Vujicic


Je 12. září a dnes odpoledne se chystám do brněnského Boby Centra. Přednášet tam bude Nick Vujicic a naše republika je již 38. zemí v pořadí, kterou navštívil a to je hoch mladší než já:-). Včera byl na návštěvě v Bratislavě, v pátek v Praze. Pokud jste o Nickovi ještě neslyšeli, odkaz na jeho stránky mám vpravo u blogů, které ráda čtu.
A jak jsem se tam dostala? Na Nickovo video jsem narazila snad předloni a poté znovu letos, v období, kdy mi nebylo dvakrát nej. Když jsem zjistila, že bude tady, rozhodla jsem se, že bych ho ráda slyšela naživo. Pak už nebyl problém objednat vstupenku, zaplatit a čekat a čekat. A zklamaná jsem nebyla. Nick je silná osobnost, má charisma a  úžasný smysl pro humor, ale jako dítě a taky teenager poznal bolest, nepochopení a výsměch druhých, o to víc má však citu pro druhé, dokáže povzbudit a vidět v člověku to lepší a poutavě hovoří i o těch "vážných" věcech. Navíc, jeho angličtina se dá docela dobře pochytit a poslouchat díky jeho sympatickému hlasu. Program měl začít v pět, před pátou jsem přijela před Boby Centrum a málem jsem už nezaparkovala. Nezbytná kontrola vstupenek, v hale možnost občerstvení.
Chvíle čekání(které si krátím pozorováním světel nad hlavou-připomínají mi horskou dráhu), začíná  se nakonec později, ale o to později  i končíme. Během přestávky se promítá i krátký film Butterfly circus, ve kterém  Nick Vujicic hraje hl. roli. Na závěr ještě prostor pro dotazy a je tu konec. Halou zní dlouhý potlesk, všichni vstávají. Blíží se půl deváté, lidé se rozcházejí a myslím, že nejsem sama, kdo má o čem přemýšlet.

Když jsem se vrátila, bráška byl zvědavý, o čem Nick hovořil. Pověděla jsem mu nějaké útržky, ale jde to těžko shrnout vzhledem k tomu, že se jednalo o motivační program a Nick během programu hodně mluvil o svém dětství, jak to celé prožíval(v desíti letech chtěl ukončit svůj život), kdy a jak nastala změna, co ho vedlo k tomu dělat to, co dělá, a i když program nebyl určen apriori věřícím lidem, to, že pro Nicka je víra to nejdůležitější v životě a to, že spoléhá na Boha, bylo z jeho slov znát velmi. Prostě, jak jsem řekla i bráchovi, o tom se nedá mluvit, chce to tam být :-).

Krátce jen několik bodů z mého poznámkového bloku:
1.princip
Dívejte se na to, co máte a buďte vděční.(neříkejte co kdyby, až...)

2. princip
Nezjistíme, čeho jsme schopni, dokud to nevyzkoušíme!-jeden z hl. z důvodů, proč spoustu věcí nikdy nezkusíme, je náš strach(co když to nezvládnu, nedokážu...)

 3.princip
Je důležité znát svoji hodnotu, poslání, smysl. Mějte rádi sami sebe! 

Za svými sny(cíly) musíme jít MY, samy za námi nepřijdou.
Neberte překážky jako problém, ale jako příležitost.

...bylo toho mohem víc, ale aspoň pro představu, o čem se hovořilo.
Na konec sem dávám myšlenku, která je i pro mne motivací:

"Dělej věci, jak nejlépe umíš.  Nikdy nevíš, jaký vliv má Tvůj život a Tvé konání na ostatní."

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ať už jste se sem dostali jakkoli, pokud se Vám zde líbí, Váš komentář mne vždy potěší :-).
Krásný den přeje
Kopretina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...