pondělí 8. února 2010

Tam, kde lišky dávají dobrou noc

(Pro to, jak máš rád zimu...)

Ty můj malý polárníku,
pojedeme na saních přes ledové pláně
nahoru a zase dolů
tam kde leží věčný sníh
nevzdáme to
i když třeba máme zmrzlé dlaně.
Prostě,
snadno,
jednoduše
vyrážíme na severní pól.

Jejda.
Všude samí medvědi!
No to bude teda gól
až si nás daj k večeři.

Velryba se tomu směje
až se vodou zalyká
ale jenom potichu
ať nevznikne panika.

Na obzoru zčistajasna
objeví se zář
tam kde houká sněžná sova
nebe mění tvář.

Je tam taky bílá liška
co pobíhá sem a tam
Tiše spinkej, zavři víčka
ať ví, kudy kam.

(hledá, co bylo, je a není)

...liška běží v širou dál
a svým dlouhým ocasem
umetá tu bílou pláň
pro tvé sladké snění.

3 komentáře:

  1. krásná básnička....je to takový můj styl...moc příjemná:)uplně si ty sněžné pláně představuju, moc hezké

    OdpovědětVymazat
  2. Jituš, dík. Občas mne něco napadne, ale u tohodle jsem se s finální verzí dlouho mořila. Nepokrytě závidím všem, kdo umí opravdu skládat básně a navíc ještě ty nerýmované, protože jak člověk začne s rýmem a pak na něj nemůže nic vymyslet, je to děs:-)))

    OdpovědětVymazat
  3. No já průběžně skládám celý život..dobrých věcí (teda podle mě dobrých) je pomálu, zbytek se mi líbí ale jen proto, že k nim mám osobní vztah a že mi nějak připomenou dávné emoce...někdy se mi podařilo složit i dobře rýmovanou báseň skoro bezmyšlenkovitě a jen jsem pak koukala co to ze mě vylezlo a jakto, že to ani tak moc nebolelo...a z toho sem si napsala na papír slovo a vedle něj celou řadu slov co se na něj rýmujou a dlouho zkoumala co bych tam asi tak měla vlastně dát:)určitě piš dál...mě se moc básniček nelíbí ale ty tvoje moc i tvůj styl psaní..tvoje příspěvky bych bez váhání zařadila do kategorie fejetonů a ty mám z krátkých slohových útvarů nejradši.:)

    OdpovědětVymazat

Ať už jste se sem dostali jakkoli, pokud se Vám zde líbí, Váš komentář mne vždy potěší :-).
Krásný den přeje
Kopretina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...