sobota 20. února 2010

"Amazing Grace"



Pro dnešní příspěvek mám 3 PRO, s kterými nemusíte souhlasit, ale to je asi tak všechno, co můžete dělat:-)

1. Píseň, která je mou srdeční záležitostí
2. Sympatický, charismatický herec v hlavní roli filmu
3. Námět filmu, který vychází ze skutečných historických událostí

V poslední době tý filmový kultuře moc nedám. Televizi doma sice máme(jednu starou, která se tu drží zuby nehty  jen díky dobré vůli mého muže) a u mě v počítači sídlí TV karta, nicméně využití má fakticky minimální. V kině jsem byla naposledy s mým mužem na filmu Samotáři, dávno tomu, děti v té době byly u nás pojmem zcela neznámým. Pamatuju si to jako dnes, i to, že nám tenkrát večer nejel domů žádný spoj. Ale jednou za čas se najde film, dokument atp., co stojí za zkouknutí. Pokud se tedy netěšíte na to, až děti konečně usnou, abyste vy mohli taky. 

Film Amazing grace (Nezlomná vůle) 
K tomuto filmu jsem se dostala přes známou píseň Amazing grace ( v čestině známá jako Jak vzácná milost, popř. v tomto filmu zazněla ve verzi Už z hor zní zvon) Její novou verzi, spojenou s tímto filmem, kterou nazpíval CHris Tomlin, poslouchám moc ráda.

Životopisný snímek Amazing Grace se zabývá osobností Williama Wilberforcera, který byl významným politikem a hlavně bojovníkem za zrušení otroctví v Anglii na přelomu 18. a 19. století. Film ukazuje část jeho života, začíná v jeho 34 letech, kdy Wilberforce, unavený nekonečnou snahou o změnu práv černochů odjíždí na venkov, potkává krásnou Barbaru - ženu (a budoucí manželku), která sdílí jeho názory. Film střídá vyprávění Barbaře a současnost, která končí rokem 1807. W. Wilberforce zemřel roku 1833, pouhý měsíc před odhlasováním zákona zakazující otroctví.

V roli Williama Wilberforce britský herec Ioan Gruffudd - můj oblíbenec a ty jeho oči a úsměv...(no comment). Ale nejen kvůli němu jsem tento film během krátké doby viděla už třikrát. Myslím, že nejen on v tomto filmu převedl úžasný herecký výkon.

Mínusy filmu nezmiňuji, myslím, že na každém se něco najde:-). Tak jo. Vzhledem k tomu, že znám motiv hlavní písně a shlédla jsem i anglickou verzi filmu, překvapilo mne, že v české verzi  zazněla Píseň Už z hor zní zvon..., protože slova v této verzi vůbec nevystihují podstatu toho, co je dle mého součástí tohoto filmu. Nicméně to nemění nic na tom, že film Amazing grace dle mého rozhodně stojí za shlédnutí. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ať už jste se sem dostali jakkoli, pokud se Vám zde líbí, Váš komentář mne vždy potěší :-).
Krásný den přeje
Kopretina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...