čtvrtek 11. března 2010

Do boje!


Už od včerejšího dne se o mne pokouší nemoc. V hlavě mi buší asi milion trpaslíků svými maličkými kladívky, zimnice i přes dva svetry neustává, zarudlý krk a bolest při každém polknutí. Dnes se přidala celková slabost a bolest kloubů. 

Když už je mi fakt zle, tak si dělám tenhle lektvar. Není sice moc dobrý, ale na bolest v krku účinný. A určitě  likviduje bacily nejen v krku. V prapůvodním receptu byl pouze česnek a vroucí voda. Já ho dělám takhle:
3dcl vroucí vody, 2 stroužky česneku rozetřít, šťáva z jednoho citronu, pro zvýšení poživatelnosti lze dosladit čajovou lžičkou medu.
Dnes jsem ještě přidala louhovat kousek zázvoru, protože byl zrovna v lednici.

Ptáte se, jestli zabírá? Vyzkoušejte:-)

Čerstvý česnek působí mimo jiné jako účinná prevence proti nachlazení, virózám a chřipce a má antiseptické vlastnosti. Zázvor taktéž zmírňuje příznaky nachlazení a chřipky a má protizánětlivé účinky. Takže, pokud na vás také něco leze, přidáním česneku či zázvoru do svého jídelníčku určitě nic nezkazíte.

V krku už mne bolí mnohem míň. Jediné, co nedoporučuji, je pít tento lektvar na lačný žaludek, jako jsem to udělala dnes ráno já. Nemusel by to totiž zvládnout. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ať už jste se sem dostali jakkoli, pokud se Vám zde líbí, Váš komentář mne vždy potěší :-).
Krásný den přeje
Kopretina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...