úterý 20. července 2010

Dnes vzpomínám...

... na událost, která se stala před pěti lety. Vzpomínám s láskou,  dojetím a notnou dávkou nostalgie. Na ráno, kdy ses narodila a já se stala hrdou mámou. Na chvíli, kdy jsem uslyšela poprvé tvůj křik(tenkrát jsem byla šťastná, že Tě slyším). Slýchávám ho stále, jen místo dojetí u mne teď vzbouzí trochu jiné emoce:-). Jak mi Tě donesla sestra, když jsem ležela na operačním sále a Ty ses mi podívala přímo do očí a já Tě prvně uchopila za ručičku. Pak už jsi šupajdila za tátou a já si ještě pobyla na sále. Nejspíš už odmala jsi měla svou hlavu, kterou jsi mi až do donce těhotenství tlačila do žeber a ač jsem zkoušela různé finty, aby ses otočila hlavou dolů, ani to s Tebou nehlo. Anebo to bylo dáno tvou flegmatickou povahou, kterou máš po tátovi a já si občas říkám, že jeden flegmatik mi zcela stačil a jak to se dvěma ve zdraví přežiju. Není nad to, když máte pocit, že pokud dítě neposlechne, "potrestáte" ho tím, že mu něco odepřete nebo zakážete. Ten malý flegmatik vám , navíc s úsměvem, řekne: "Maminko, víš, mně to vůbec nevadí, že...(dosaďte si co chcete!)" Pohoda, klídek..
Moc jsem si přála jako první holčičku. Na ultrazvuku mi pan doktor ve dvacátém týdnu řekl, že to nespíš na holčičku vypadá, ale pak už ses nikdy neukázala, aby se to potvrdilo. Ale já jsem si tím byla jistá, i když mi okolí pravilo, že to bude kluk:-). Narodila ses se spoustou černých vlásků a také "zlobivými" kyčlemi. A tak nás neminuly řemínky, které jsi odložila až v osmi měsících. Nožky Tě zlobily i nadále, ale už je to mnohem lepší a já doufám, že časem budou úplně v pořádku.
Jsi moje prvorozená a já jsem šťastná, že Tě máme. Vyrostla z Tebe fajn holka, dokážeš spoustu věcí a taky máš moc ráda svého brášku, o kterého se umíš moc hezky starat a mne to moc těší. Jsi zvídavá, máš  ráda přírodu  a mašinky:-), takže u nás vláčkodráha rozhodně nesměla chybět a ladem neleží. Také tě baví malování, i když talent jsi sdědila nejspíš po svém tátovi, ale tvá umělecky zaměřená matka už se s tím smířila:-). Zrovna  jsi se naučila jezdit sama na kole a začíná Tě to konečně bavit. Moc ráda zpíváš, máš velikánskou fantazii a tak si sama  vymýšlíš slova  nebo své vlastní příběhy. Doma mi taky pomáháš, kde se dá. A když se Ti nechce nebo Tě přepadne neposlušnice, vzteklína či předvádivá? Tak to pak stojí za to. No, beru to jako další z mnoha období, ze kterého doufám vyrosteš a já se zatím cvičím v trpělivosti.
Víš, občas si říkám, jestli jsem Ti dobrou mámou, někdy mám pocit, že jsme každá úplně jiná, že Ti vůbec nerozumím a snažím se Tě chápat, i když se mi to asi mnohdy nedaří. O to víc si pak vážím společných chvil, kdy cítím naše souznění. Stále se učím, hledám k Tobě cestu a stejně znovu chybuji, ale přes to všechno Tě holčičko moje z celého srdce miluji.

5 komentářů:

  1. Krásné , Janko....to neporozumění se s věkem někdy spíš prohlubuje..mám doma krásnou 16 letou dceru..vůbec vůbec jí nerozumím...ale dýchala bych za ní..to jo. Někdy bych chtěla vrátit ty chvíle, kdy se mě bezmocně držela za ručičku. Děsí mě někdy, jak moc je jiná než já...

    OdpovědětVymazat
  2. Andy, jo, já mám někdy pocit, že má svůj vlastní svět. Vím, že to moje špatné období odnesla nejvíc a mrzí mne to moc. Doufám jen, že ty škody, co jsem napáchala, se dají aspoň trochu napravit, snažím se jí to vynahradit,a někdy si vážně říkám, jestli jsem vhodný adept na výchovu dětí:-). Ona je takový samorost, odjakživa si vystačila sama,i při hraní, možná že si to vybrala při nošení v šátku, v pohodě v něm i spala, Kubík je pravý opak, v šátku se moc nenosil protože neměl rád být při těle, chtěl mít svůj prostor, spát v něm, to ani náhodou, a teď je to mazel největší. Ale třeba až mu bude pět, bude "prudit" stejně jako sestra a už z něho nebudu tak na větvi jako teď:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Kopretinko ty fotky..moc hezký nápad! Já jsem musela dobrou mámu někam zasunout :)..nervovala mě. Místo toho dělám chyby, za které se omluvím..opírám se o milost, za kterou jsem vděčná. Moje "srdce" mě samotnou někdy klame a holky naostro zakouší, že jsem jenom člověk..snad si odnesou alespoň to, co mě nese, že LÁSKA strach zahání.

    OdpovědětVymazat
  4. to je nadherne! Psani i ditko.

    OdpovědětVymazat

Ať už jste se sem dostali jakkoli, pokud se Vám zde líbí, Váš komentář mne vždy potěší :-).
Krásný den přeje
Kopretina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...