čtvrtek 19. února 2009

Připravujeme seitan


Dnes jsem se navečer poprvé pustila do výroby seitanu (wheat meat). Sice jsem až pozdě zjistila, že mi pár surovin chybí ( na lepší vývar), ale co, příště už to bude lepší.
U nás doma dělával můj táta, musím říci, že mi chutnají třeba řízky z něj, a rozhodně je na chuť lepší než sojové maso.
Tak kdyby to někdo chtěl vyzkoušet, tady je postup.

Potřebujeme:
1kg hladké mouky
cca 1/2 l vody raději o něco více.


Z vody a mouky uhněteme těsto, tak aby se nelepilo, ale ani aby nebylo příliš tuhé a necháme odležet chvíli ve vodě. Pak začneme s vymýváním škrobu. Proplachujeme, dokud nebude voda čirá, což znamená, že škrob je již odplavený. Vodu měníme. Ze začátku je třeba těsto proplachovat opatrně, aby si udrželo tvar a nerozpadlo se.
Vzniklé těsto vložíme do hrnce se silným zeleninovým vývarem. Lze přidat česnek, sojovou omáčku, houby apod. Možno i červenou řepu na obarvení. Vaříme 30 -50minut, můžeme nechat ležet ve vývaru až do vychladnutí.
Poté již můžeme seitan krájet podle potřeby k dalšímu použití (na plátky, proužky či kostky). Já si ho rozkrájela již před vložením do vývaru.
S výsledným dílem - chuťově myslím - jsem sice nebyla stoprocentně spokojena,(táta má lepší) ale přece jen na to, že to bylo poprvé a neměla jsem pořádný vývar, jsem spokojena.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ať už jste se sem dostali jakkoli, pokud se Vám zde líbí, Váš komentář mne vždy potěší :-).
Krásný den přeje
Kopretina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...